سس مایونز مهرام 240 گرمی موجب گرانی سس در فروشگاه ها شد

قبل از ادامه کاوش در مورد سس مایونز مهرام 240 گرمی من و مادرم تصمیم گرفتیم مایونز خودمان را بسازیم. برای انجام این کار، آنها یک تخم مرغ از جوجه های خانگی خود گرفتند.1 عدد، روغن آفتابگردان ، 250 میلی لیتر، آب لیمو،1 قاشق غذاخوری. ل، خردل آماده ، 1 قاشق غذاخوری، نمک، شکر، فلفل سیاه آسیاب شده به مزه. همه را با همزن بزنید تا یکدست شود.

بنابراین 7 نمونه سس مایونز وجود داشت. من تصمیم گرفتم یک ارزیابی ارگانولپتیکی از سس مایونز انجام دهم که طعم، بو و ظاهر را ارزیابی می کند، یعنی خواص محصول را که توسط حواس انسان ارزیابی می شود.

تعیین پارامترهای ارگانولپتیک در دمای (2±20) درجه سانتیگراد، نه زودتر از 12 ساعت پس از ساخت محصول انجام می شود. شاخص های ارگانولپتیک به ترتیب زیر تعیین می شوند: قوام، ظاهر، رنگ، بو، طعم، تعیین سازگاری. تعیین زودتر از 30 دقیقه پس از مخلوط کردن محصول انجام می شود.

برای انجام آزمایش، به یک ظرف کوچک، یک کرونومتر، یک کفگیر به عرض 20-30 میلی متر و سس مایونز نیاز دارم. سس مایونز را با کاردک جابجا می کنم. اثری از کاردک نباید زودتر از (5±25) ثانیه شنا کند. برای سس های مایونز، غلظت مایع بیشتری مجاز است.

تعیین ظاهر و رنگ. برای این آزمایش به یک فنجان شیشه ای، کاغذ سفید و سس مایونز نیاز دارم. سس مایونز را در یک فنجان شیشه ای قرار می دهم، آن را روی یک ورق کاغذ سفید قرار می دهم و آن را در نور روز پراکنده بررسی می کنم، ظاهر، رنگ را تعیین می کنم و عدم وجود یا وجود اجزای خارجی را یادداشت می کنم.

تعیین بو و مزه. برای این آزمایش به یک لیوان شیشه ای، یک کفگیر و مایونز نیاز دارم. سس مایونز را مخلوط می کنم. من بوی محصول را به روش ارگانولپتیک تعیین می کنم. طعم در عرض 5 تا 30 ثانیه بدون بلع ارزیابی می شود. من والدینم را در این تجربه مشارکت دادم.