پارچه مبلی مخمل کبریتی که در تاریکی می درخشد

چنین محصولاتی از نظر فنی و ساختاری پیچیده مانند مبلمان روکش شده تحت کنترل دقیق کیفیت، به ویژه از نظر پارچه ها هستند. وقتی صرفاً جنبه نساجی را در نظر می گیریم.

باید بیان کرد که تولید نساجی یکی از قدیمی ترین صنایع جهان است که حجم تولید آن بیش از 88.5 میلیون تن در سال است. این امر به ویژه برای کشورهای در حال توسعه که سهم آنها به 6/58 درصد از بازار جهانی نساجی رسیده است.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که 100 درصد پارچه مبلی مخمل کبریتی نساجی را می توان برای ساخت مبل به منظور کاهش اثرات زیست محیطی و دستیابی به محصول با هزینه کم استفاده کرد.

از این پارچه ها ها می توان برای تولید پارچه جین، حوله و پارچه چینی برای شلوار استفاده کرد. بررسی مختصر ادبیات ارائه شده نشان می دهد.

بسیاری از محققین منسوجات را در زمینه یک محصول نهایی تجزیه و تحلیل کردند. جدا از خود پارچه، جنبه درزها نیز مهم است. برخی از محققان سفتی و کارایی درز را همراه با رفتار درز و کوبیدن درز آزمایش کردند.

نمونه ها از سه نوع پارچه تجاری در دسترس با وزن متوسط ساخته شدند که در ترکیب ترکیبی پلی استر و پنبه متفاوت بودند. بهوش و همکاران تأثیر ساختارهای بافتنی پود.

انواع نخ دوخت و انواع دوخت بر استحکام درز و کارایی نوع درز روی هم برای پوشاک نخی را بررسی کرد. آنها ثابت کردند که استحکام بالاتر نخ منجر به استحکام درز بالاتر و عملکرد عملکردی بهتر درز می شود.

استحکام درز با افزایش تراکم خطی نخ دوخت افزایش می یابد. اثر طول بخیه نیز مورد مطالعه قرار گرفت . نویسندگان به این نتیجه رسیدند که قابلیت دوخت پارچه 100% پنبه ای تک جرسی با طول دوخت آن نسبت معکوس دارد.

علاوه بر این، پارچه هایی با تعداد نخ درشت تر و طول دوخت کوتاه تر، ویژگی های عملکرد عملکردی بهتری دارند. به عنوان مثال، گزارش دادند.

مقاومت ترکیدگی پارچه آزمایش شده به تدریج با افزایش طول دوخت کاهش می یابد. بنابراین، حداکثر قدرت ترکیدگی در طول دوخت کوچک حاصل می شود.