پودر شیرین بیان برای زخم معده موجب مرگ پیرمردی شد

خواص دارویی پودر شیرین بیان برای زخم معده با ترکیب منحصر به فرد آن از اجزای فعال بیولوژیکی تعیین می شود. این گیاه حاوی ترکیباتی مانند آسپاراژین و گلیسیریزین و همچنین تعدادی اسید گلیسیریزیک، آسکوربیک، گلیسیرتینیک و برخی دیگر است.

تأثیر اصلی را بر بدن تشکیل می دهند. علاوه بر این، کومارین ها، ترکیبات ترپن (ساپونین ها)، استرول ها و بیوفلاونوئیدها در ترکیب گیاه یافت شد. ریشه شیرین بیان همچنین سرشار از اجزای معدنی آهن، مس، آلومینیوم، سلنیوم، روی، منگنز، پتاسیم و غیره است.

ترکیب این گیاه با اسانس ها، رنگدانه ها، تانن ها، پلی ساکاریدها تکمیل می شود. شیرین بیان چندین گونه دارد، اما همه آنها چند ساله علفی هستند. ریشه آنها قدرتمند است و غلظت مواد مغذی را فراهم می کند.

ریشه ها در بهار و اواخر پاییز برداشت می شوند، زمانی که اجزای دارویی در آنها متمرکز می شوند، پردازش و خشک می شوند و سپس ذخیره می شوند. شیرین بیان اولین بار در چین به همراه ریشه جینسینگ استفاده شد.

شیرین بیان اغلب در کودکان، مادران باردار و افراد مسن استفاده می شود، زیرا بی خطر است و اثرات کلی تقویت کننده دارد. جوشانده ریشه شیرین بیان (شیرین بیان) در درمان سرفه با خلط غلیظ و سخت جدا می شود.

این گیاه دارویی حاوی اسید گلیسیریزیک ارزشمند است که علاوه بر اثر خلط آور، دارای اثر ضد التهابی و همچنین مخاطی و سایر مواد مفید است. به همین دلیل، راز چسبناک انباشته شده در مجاری تنفسی راحت تر خارج می شود.

سرفه و وضعیت عمومی بیمار را تسهیل می کند. از خواص دارویی شیرین بیان برای ورم معده، زخم معده، زخم اثنی عشر و سایر بیماری های دستگاه گوارش نیز استفاده می شود. هر دو نوع شیرین بیان گیاهانی علفی و چند ساله با ساقه های قوی به ارتفاع 50 تا 100 سانتی متر هستند.

ریزوم ها یک شبکه زیرزمینی چند لایه را تشکیل می دهند که از بخش های افقی و عمودی در هم تنیده شده است. ریشه ها تا عمق 8 متری نفوذ می کنند و به سطح آب های زیرزمینی می رسند. برگها متناوب، جفت نشده، با غدد نقطه دار هستند.