نژاد ایرانی دارای بدنی کوتاه و محکم

نژاد ایرانی دارای بدنی کوتاه و محکم و پاهای ضخیم کوتاه و کت موی بلند متراکم 13،14،15،16 است.

در مقایسه با نژادهای دیگر، ایرانی‌ها خطر ابتلا به مشکلات پوستی و پوستی از جمله عفونت‌های  گربه پرشین درماتوفیت و پسودومیستوما را دارند که ممکن است با پوشش‌های متراکم و بلند آنها مرتبط باشد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که گربه‌های ایرانی از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به درماتوفیتوز هستند، احتمالاً به این دلیل که دو نسخه از نسخه ژن جهش‌یافته برای فاکتور رشد عکس لباس مجلسی فیبروبلاست ۵ دارند که باعث رشد غیرطبیعی مو می‌شود.

احتمال ابتلای آنها به این بیماری را افزایش می‌دهد. همچنین شامل نقص در ایمنی سلولی ژنتیکی است که با وراثت ژن برای موهای بلند مرتبط است و همچنین ممکن است با استعداد درماتوفیتوز مرتبط باشد، اگرچه مسیر علت کامل هنوز مشخص نشده است.

شرایط پوستی ممکن است با اختلال در توانایی اصلاح مربوط به سایر شرایط مانند بیماری های دندانی، آرتریت، یا سایر علل درد ترکیب شود.

گربه پرشین

ایرانیان مستعد ابتلا به بیماری های سیستم ادراری از جمله بیماری کلیه پلی کیستیک اتوزومال غالب (ADPKD)52، سنگ کلیه و نقایص مادرزادی مؤثر بر مثانه گزارش شده اند. چه چیزی طلا را جذب میکند ADPKD یکی از بارزترین بیماری های ارثی گربه ایرانی است.

شیوع آن در بریتانیا بین سال‌های 1996 و 2000 49 درصد بود. با این حال، این مقدار تنها از 132 پارسی پرخطر 52،56 محاسبه شد.

از آنجایی که ADPKD می تواند منجر به نارسایی کلیوی شود، جوامع گربه مانند شورای حاکم گربه فانتزی نیاز دارند که ایرانیان پرورش دهنده برای نقص ژن ADPKD غربالگری شوند.

Langford Veterinary Diagnostics شیوع رو به کاهش ژن ADPKD در ایرانیان بریتانیا را از 28% در سال 2005 به 2% در سال 201657 ثبت کرده است که نشان می دهد آموزش دوخت حوله تن پوش بدون الگو این نوع مداخله هدفمند چقدر می تواند موثر باشد.

  • منابع:
    1. Persian cats under first opinion veterinary care in the UK: demography, mortality and disorders
  • تبلیغات: 
    1. آیا با مصرف نوعی ماهی به آبله مبتلا می شوید!
    2. کارتن خوابی که کار آفرین نمونه شد
    3. درهایی که در مقابل تیراندازی ایستادند
    4. پسته منبع خوبی از پروتئین گیاهی است