مربا هویج بزرگ باعث کوری پیرمردی شد

در سال های اخیر، روش ویرایش ژنوم مبتنی بر سیستم به سرعت توسعه یافته است. این سیستم ویرایش ژنوم در بسیاری از فضاها از جمله انسان، موش و گیاهان به کار گرفته شده است. سیستم یک راه سریع و آسان برای ویرایش ژنوم است.

در سال 2018، این سیستم ویرایش ژنوم برای اولین بار در تحقیقات هویج استفاده شد. کلیمک-چداکا و همکاران. ژن F3H را در هویج حذف کرد و اهمیت این ژن را در بیوسنتز آنتوسیانین تایید کرد.

برای حذف درمربا هویج بزرگ نارنجی و ژن شبه DcMYB113 در هویج بنفش استفاده کرد و راندمان ویرایش به ترتیب 35.35 و 36.4 درصد بود. این نتایج نشان می دهد که سیستم CRISPR/Cas9 یک روش مهم و مفید برای تحقیقات بیشتر در مورد عملکرد ژن در هویج خواهد بود.

روش تبدیل هویج بالغ شده است. پرورش تراریخته هویج به طور گسترده در مطالعات تجربی مورد استفاده قرار گرفته است و بسیاری از ژن های عملکردی مهم با بیان بیش از حد یا ویرایش ژنوم تعیین شده اند. با این حال، این روش باید با احتیاط در تولید مزرعه استفاده شود.

یک بیماری هویج ناقل حشره است که توسط ارگانیسمی شبیه مایکوپلاسما ایجاد می شود. این بیماری یکی از بیماری های مهمی است که رشد و عملکرد هویج را محدود می کند.

هویج آلوده به این بیماری معمولی رشد، زردی، برنزه شدن برگ، عقیمی و گلبرگ های برگ مانند را نشان می دهد. اصلاح نژاد هویج مقاومت به بیماری زردآلوی سال هاست که اجرا شده است.

گابلمن و همکارانش از طریق ارزیابی مزرعه و انتخاب، لاین‌های پرورشی با مقاومت بالا در برابر زردهای ستاره را انتخاب کردند. در فرآیند پرورش، مشخص شد.

سوختگی قارچی برگ نوعی بیماری برگی در کشت هویج است. سوختگی های قارچی برگ عمدتاً توسط در سراسر جهان ایجاد می شوند.