توت خشک در بازار موجب افزایش قیمت خشکبار شد

برای اینکه قسمت های توت از کیفیت بالایی برخوردار باشند، میوه ها باید با دقت انتخاب شوند. آنها فقط باید تازه چیده شوند، دارای رنگ یکنواخت، بدون لکه یا آسیب باشند. “خوراک” باید از نظر بلوغ و اندازه یکنواخت باشد.

برای آب میوه، مربا و گل ختمی، میوه های رسیده و حتی کمی رسیده مناسب هستند، و برای مربا، کمپوت و انجماد – فقط متراکم – “بالاترین درجه”.کمپوت را می توان از گونه های سفید، صورتی، تیره توت یا از مخلوطی از آنها تهیه کرد و میوه هایی با رنگ های مختلف را در لایه ها قرار داد.

توت خشک در بازار انتخاب شده باید در آب سرد شسته شوند و اجازه داده شود تا تخلیه شوند. سپس میوه ها را باید در کوزه های لیتری خشک و تمیز ریخته و با شربت شکر که دمای آن کمتر از 90 درجه نباشد بریزید. در مرحله بعد، شیشه ها را باید با درب پوشانده و به مدت 25 دقیقه در ظرفی با آب گرم قرار دهید تا پاستوریزه شود.

پس از پاستوریزه شدن، شیشه ها به صورت هرمتیک بسته شده و خنک می شوند. راه اول میوه ها را باید بشویید، اجازه دهید آب آن گرفته شود، در ظرف پخت قرار داده و با شربت شکر داغ تهیه شده از آب و شکر بریزید.

روی حرارت ملایم قرار دهید، آن را به مدت 5 دقیقه نگه دارید و تا دمای اتاق خنک کنید. بعد از گذشت 10 دقیقه دیگر بجوشانید و دوباره خنک کنید. سپس مربا را باید بجوشانید تا کاملا بپزد که با ریختن کمی شربت در بشقاب می توان آن را بررسی کرد. اگر قطره تار نشد، مربا آماده است.

راه دوم. توت های پر شده با شربت شکر باید 3-4 ساعت نگهداری شوند. سپس آنها را روی الک قرار دهید و شربت را با دمای 105 درجه بجوشانید. توت ها را در شربت آماده شده فرو کنید و روی حرارت زیاد بپزید تا کاملا بپزند.

راه سوم. میوه های توت را با شکر بپاشید. بعد از چند ساعت وقتی توت ها آب می گیرند، آنها را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. سپس باید آنها را به مدت 10 دقیقه بگذارید. این کار را چند بار دیگر انجام دهید تا مربا آماده شود.

با تمام روش های پخت، در پایان جوشاندن مربا باید اسید سیتریک را داخل آن بریزید. مربای در حال جوش تمام شده را در کوزه های خشک گرم شده بریزید، با درب های آب پز بپوشانید، به طور هرمتیک ببندید و خنک کنید.