با مصرف انجیر خشک آردی جوانی خود را حفظ کنید

میوه انجیر، غلاف خرنوب و مغز پسته هزاران سال است که در سرتاسر منطقه مدیترانه رشد می‌کنند. آنها به عنوان غذا مورد استفاده قرار گرفته اند و اثرات آنها بر سلامت مدت هاست که شناخته شده است.

به عنوان بخشی از شناخت جهانی ارزش بالقوه سلامتی ناشی از انجیر خشک آردی فعالیت آنتی اکسیدانی و اثرات ارتقاء سلامت این غذاها به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است.

مصرف آنها باعث افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی پلاسما می شود، لیپوپروتئین های کم (LDL) و چگالی بسیار کم را در برابر اکسیداسیون محافظت می کند.

سطح لیپید را در پلاسما کاهش می دهد و در نتیجه ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. آنها همچنین فعالیت های ضد سرطانی را نشان داده اند.

مطالعات برای جداسازی اجزای مسئول چنین اثرات بیولوژیکی و روشن ساختن ساختار آنها ادامه دارد. اگرچه تحقیقات بیشتری برای تایید این فعالیت ضروری است، اما بیشتر مطالعات بالینی مورد نیاز است.

شکل انجیر معمولاً بیضی شکل، شاخک یا گلابی شکل است. اندازه آن ممکن است بین 2.5 تا 10 سانتی متر باشد. رنگ انجیر بسته به نوع آن متفاوت است.

برخی از رنگ های معمولی زرد، سبز-زرد، رنگ مسی، قرمز و بنفش هستند. پوست حساس و نازک است و دیواره سیکونیوم گوشتی و به رنگ زرد کم رنگ، کهربایی، صورتی روشن، قرمز یا بنفش است.

نشان داده شده است که مرحله بلوغ در زمان برداشت بر غلظت جامدات محلول انجیر، اسیدیته قابل تیتراسیون ، پذیرش مصرف کننده، سفتی و از دست دادن سفتی در طول ذخیره سازی، تولید اتیلن، سرعت تنفس، ماندگاری، قطر استخوان و چروکیدگی اثر دارد.

علاوه بر این، سطح لاتکس روی انجیر با رسیدن انجیر تازه کاهش می‌یابد و استقبال مصرف‌کننده افزایش می‌یابد. مرحله بلوغ نیز بر روی طعم تأثیر می گذارد.