با خرید چکمه سفید شیما از سربازی معاف شوید

چکمه سفید شیما باید کاملاً چرمی و در دو لایه باشد. در درزهای جانبی از داخل به وضوح می توانید نحوه اتصال آنها را به یکدیگر مشاهده کنید. دو لایه چرم، تقویت شده با دوخت تزئینی، یک محور نسبتاً سفت را تشکیل می دهد.

به طور کامل دور ساق و مچ پا نمی پیچد. اگر چکمه شما تمایل به افتادن دارد یا رویه نرم “شکن” است، چنین چکمه ای خوب نیست. در هنگام پوشیدن، چکمه در اطراف مچ پا کمی چروک می شود، اما قسمت بالایی کاملا صاف می ماند.

چرم چکمه ها از نظر تنوع عظیم متفاوت است. می تواند مات یا براق، نرم یا سخت تر، روشن یا تیره، گوساله یا عجیب و غریب باشد. البته، بهتر است چکمه های سنتی گاوی خریداری کنید، زیرا چرم عجیب و غریب ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشد و با شرایط آب و هوایی بدتر مقابله کند.

چرم های عجیب و غریب چکمه های گران قیمتی هستند و باید زمانی که چندین جفت چکمه معمولی دارید خریداری کنید. در مورد جنس کفی داخلی (کفی که با کفی اشتباه گرفته نشود) سوال وجود دارد.

بیشتر چکمه های مدرن دارای ساختاری چند لایه از زیره داخلی هستند که از مواد فوم (کوسن فوم) و همچنین لایه هایی از چرم ساخته شده است. سازندگان ادعا می کنند که این طراحی راحتی، خستگی کمتر پا، خروج رطوبت، کشش گام و سایر موارد مزخرف را فراهم می کند.

این فقط یک ترفند بازاریابی است و دلایل زیادی دارد، از تولید ارزان تر تا روانشناسی یک خریدار مدرن که به کفش های کتانی عادت کرده است. البته بسیاری از افراد دوست دارند همان لطافتی را در چکمه ها احساس کنند.

در کفش های کتانی. توجه به این نکته حائز اهمیت است که چکمه‌های قبلی با زیره‌های داخلی چرمی ساخته می‌شدند و در واقع چنین چکمه‌هایی همیشه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، در درجه اول به این دلیل که می‌توان آنها را تعمیر کرد و زیره آن را تغییر داد.

این چکمه ها تخریب ناپذیر هستند، می توان آنها را بازسازی کرد و برای چندین دهه پوشید. شرکت های کوچک چکمه هایی با زیره بیرونی و داخلی از چرم تولید می کنند. با خرید چنین چکمه هایی، راحتی چکمه ها را به خصوص پس از مدت ها پوشیدن احساس خواهید کرد.