الکتروپمپ دیزل ساز که لباس ها را اتو می کند

تیغه های شکاف به همراه شش یا چند تیغه اصلی بر عملکرد پمپ تأثیر منفی می گذارند. از سوی دیگر، پنج تیغه اصلی برای بهبود راندمان هیدرولیک بهینه هستند.

عملکرد الکتروپمپ دیزل ساز را می توان با کاهش شکل گیری استال و نوسان فشار بین معابر پره ها بهبود بخشید. افزودن پره های شکاف نیز جریان سیال را یکپارچه می کند و ناحیه جریان برگشتی را در خروجی پروانه سرکوب می کند.

تیغه‌های شکاف می‌توانند سیالات چسبناک را برای محدوده‌های عملیاتی وسیع اداره کنند. همچنین باعث کاهش تلفات برشی به دلیل افزایش سطح کل برهمکنش سیال – جامد می شود.

طراحی تکنیک تجربی نشان داده شده است که هد را با تأثیر ناچیز بر راندمان پمپ بهبود می بخشد. بررسی ادبیات مقایسه ای عملکرد پمپ گریز از مرکز با استفاده از تیغه های شکاف در جدول ارائه شده است.

پدیده چرخش جریان زمانی بیشتر می شود که از تعداد محدودی پره های پروانه استفاده شود که باعث ایجاد نوسان می شود. این نوسانات را می توان از طریق الگوهای جریان تجزیه و تحلیل کرد.

کاهش ضخامت تیغه پروانه باعث افزایش سر می شود. با این حال، ضخامت بهینه برای تحمل تنش ناشی از بارگذاری تیغه و نوسان در طول جریان سیال ضروری است.

افزودن پره های شکاف به روتور کمپرسور معمولاً به منظور کاهش بارگذاری تیغه ها و بهبود راندمان روتور انجام می شود. نقش پره های شکاف در طراحی پروانه یک پمپ گریز از مرکز به تازگی کشف شده است.

به طور قابل توجهی بر عملکرد پمپ تأثیر می گذارد. افزایش زاویه تیغه خروجی باعث افزایش تلفات هیدرولیکی در پروانه و پیچ می شود.

در حالت ایده آل، تعداد بی نهایت تیغه می تواند ضریب لغزش را تا حد زیادی کاهش دهد. با این حال، باعث تغییر الگوی جریان می شود.

هدف تحقیق و انجام محاسبات عددی و آزمایشات میدانی برای اولین بار برای یک سیستم پمپ جریان محوری در شرایط هد نزدیک به صفر. مشخص شد.

الگوی جریان در پمپ زمانی که سیستم پمپ جریان محوری شیبدار در نزدیکی یک هد صفر کار می‌کند، بسیار آشفته نیست و افت هیدرولیکی پره راهنما نشان دهنده هیدرولیک اصلی است.