از شیشه عینک طبی sky که قابلیت تیراندازی داشت در جنگ جهانی اول استفاده می شد

شیشه های استاندارد. شیشه هایی با شاخص اولین شیشه هایی هستند که از پلاستیک ساخته نشده اند. با آنها بود که مسیر پلاستیک در شیشه های عینک آغاز شد. سپس این یک پیشرفت در زمینه شیشه های عینک بود، اما سال ها می گذرد و فناوری جلوتر رفته است.

شیشه عینک طبی sky نازکتر از استاندارد  آنها باید در فریم های رینگ در محدوده دیوپتر نصب شوند. در این محدوده ضخامت آنها در اکثر فریم های رینگ محسوس نخواهد بود و فشار زیادی به پل دماغه وارد نمی کنند.

شیشه ها نازک تر از استاندارد هستند. ایده آل برای قاب های بدون حاشیه و نیمه بدون حاشیه، معمولا لنزهایی با این شاخص از مواد خاصی با استحکام بیشتر ساخته می شوند.شیشه ها بدون پوشش، با پوشش های چند منظوره و مارک هستند.

شیشه های بدون پوشش معمولاً با حروف نشان داده می شوند. این شیشه ها هستند که در اکثریت قریب به اتفاق شیشه های آماده نصب می شوند. شیشه هایی دارای بالاترین عدد  هستند، در نتیجه انطباق با آنها راحت ترین است.

از آنجایی که آنها لایه های محافظ ندارند، از خراش محافظت نمی شوند، اشعه ماوراء بنفش و عمر مفید با مراقبت نادرست عالی نخواهد بود. دوام ندارد، شیشه ها به راحتی خراشیده می شوند. عدم وجود تمام لایه های محافظ از جمله در برابر اشعه ماوراء بنفش. راه رفتن در خیابان با چنین شیشه هایی توصیه نمی شود.

در دیوپترهای بزرگتر از  لبه های شیشه می تواند به طور قابل توجهی فراتر از لبه های فریم کشیده شود که ظاهر زیبایی را خراب می کند.  لنزهای ساخته شده از مواد آلی به سختی شیشه های شیشه ای نیستند.

آنها را می توان حتی با یک دستمال در طول مراقبت روزانه خراشید. لایه سخت شونده و لاک از شیشه محافظت می کند و در نتیجه عمر مفید آن را افزایش می دهد. پوشش ضد انعکاس وضوح تصویر را افزایش می دهد، خیرگی و انحراف را از بین می برد.